نوشته شده توسط : admin

تاریخچه ی موبایل در زندگی انسان ها.
موبایل مثل ما انسان ها روند رشد خود را طی میکند. با پیدایش موبایل زندگی انسان ها تغیر بسیاری کرد و امروزه کسی نمی تواند لحظه ای را تصور کند که در آن از ارسال پیامک، تماس تلفنی و نیز اینترنت واز شبکه های مجازی موبایل نباشد. از آن جا که موبایل ها قرار بود در روند شبکه های موبایلی کار کنند، روند توسعه آنها بسیاربه روند رشد شبکه های موبایلی وابسته شده است.در این نوشتار سعی شده است تاریخچه ی بسیاری از ابتدای متولد شدن موبایل تا به امروز ارائه شده است. در ادامه با کوک موبایل بیشتر اشنا می شوید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

 

با گسترش شهرنشینی و افزایش اسکان در شهرها و رشد شهر نشینی؛ توجه به معیارها و شاخص های شهرسازی و بطبع آن بازسازی داخلی بسیار مورد توجه اکثر قریب به اتفاق مردم قرار گرفته که در این میان نقش شرکت های پیمانکار و متخصص در زمینه بازسازی ساختمان هر روز بیشتر و بیشتر می گردد.

در کشور ما مانند اکثر کشورها در زمینه بازسازی ساختمان شاهد یک نوع پراکندگی تخصصی می باشیم بعنوان مثال کمتر دیده می شود یک کابینت ساز در زمینه کاغذ دیواری دارای تخصص بوده و یا یک شرکت در زمینه مبلمان بتواند در حوزه پرده دارای تخصصی خاصی باشد. 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تاثیر دستمال مرطوب بر آلرژی های غذایی در کودکان
دستمال های مرطوب به دلیل کاربردی و در دسترس بودن، همچنین به دلیل بوی خوب و لطافتی که دارند مورد علاقه بسیاری از افراد به خصوص خانم ها و مادران جوان هستند.اما نتایج یک تحقیق نشان می دهد دستمال های مرطوب خطر ابتلا به آلرژی های غذایی را در دوران کودکی افزایش می دهند .در این مطلب درباره این موضوع توضحاتی ارائه می کنیم پس با ما همراه شوید.دستمال مرطوب

مضرات دستمال مرطوب برای کودکان
دستمال های مرطوب از طریق ایجاد رخنه در لایه حفاظتی طبیعی پوست که آن را در برابر مواد شیمیایی حساس می کند کودکان را در معرض واکنش های آلرژیک قرار می دهد .
به گفته متخصصان این موضوع به خصوص برای کودکانی که پیش زمینه ژنتیکی ابتلا به آلرژی های مرتبط با بیماری هایی همچون اگزما را دارند، صحت دارد .این یافته ها توضیح می دهد چگونه آلرژی غذایی که واکنش های ایمنی شدید به مواد بی ضرر است، شروع می شود و چرا نرخ آلرژی در کشورهایی همچون آمریکا طی 20 سال اخیر افزایش 20 درصدی پیدا کرده است .

 



:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

دستمال مرطوب آرایشی یکی از لوازم ضروری است که هر خانمی روی میز لوازم آرایش اش باید داشته باشد. به جای خرید دستمال مرطوب حاضری می توانید درمنزل با لوازمی که در اختیار دارید دستمال مرطوب خانگی درست کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

نرم افزار حسابداری یک برنامه اساسی است که به سازمان امکان می دهد جریان پول را برای بررسی و حسابرسی داخلی و خارجی ثبت کند. این ابزار اصلی برای ارزیابی سلامت مالی سازمان است و برای برآورده شدن موارد قانونی از طریق چنین ابزارهای مالی اصلی به عنوان سرفصل عمومی، حسابداری قابل پرداخت و دریافتی، سفارش خرید، سهام یا موجودی و صدور صورتحساب است. پیاده سازی مدرن از برنامه به ماژول حقوق و دستمزد، پرداخت الکترونیکی، جدول زمانی و هزینه های دیگر به منظور افزایش جایگاه و گسترش در بازار میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ی از عوارض مصرف مواد آرایشی، پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است. عارضه دیگر تغییر رنگ پوست است که می تواند منتشر و یا به صورت لکه ای باشد.



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 


پایان یافتن ماه مبارک رمضان برای بندگان متدینی که خالصانه و عاشقانه، در این ماه مبارک روزه گرفته‌اند، در بردارنده حس شادی و رضایت و سربلند بیرون آمدن از آزمون الهی و سر سفره میهمانی خداوند نشستن است.  



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

چندی پیش در خبرها آمده بود که برخی از دستمال‌های مرطوب به ماده مخدر LSD آلوده شده‌اند تا بتوانند در گروهی از دختران جوان یا نوجوان جرقه‌های اولیه اعتیاد را بزنند. به همین تصمیم گرفتیم در مورد دستمال‌های مرطوب و مزایا و معایب آنها و در کنارش درباره این ماده مخدر و میزان جذبش از طریق پوست مطلبی تهیه کنیم. با ما همراه شوید.
دستمال مرطوب برای تمیز کردن پوست
شاید برخی از دستمال‌های مرطوب با نام و نشانی غیرمعتبر، به عمد، آلوده به ماده توهم‌زای LSD شده باشند و شاید هم نه. اما در این تردیدی نیست که تقریبا تمام دستمال‌های مرطوب که حتی تولید برند‌های معروفی هم هستند، حاوی ترکیب‌های مضری هستند که می‌توانند بر محیط‌زیست و به دنبال آن بر سلامت ما تاثیر منفی بگذارند و به همین دلیل بهتر است تا جایی که ممکن است، استفاده از آنها را محدود کنیم.

 

مزایای دستمال‌های مرطوب
دستمال‌های مرطوب به‌دلیل کاربردی و در دسترس بودن، همچنین به‌دلیل بوی خوب و لطافتی که دارند مورد علاقه بسیاری از افراد به‌خصوص خانم‌ها و مادران جوان هستند.


از نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان، دستمال‌های مرطوب اقتصادی و به صرفه هستند و کاربرد آنها در هر شرایطی ساده است.


تولیدکنندگان ادعا می‌کنند استفاده از این دستمال‌ها باعث می‌شود حین شستشو در مصرف آب به میزان سه برابر صرفه‌جویی شود و چهار تا هفت برابر کمتر آب را آلوده می‌کند.


البته فراموش نکنید که مصرف‌کنندگان نمی‌دانند چه مقدار آب برای تولید دستمال مرطوب استفاده می‌شود.

فنوکسی‌اتانول موجود در دستمال مرطوب برای کبد مضر است و می‌تواند برای سیستم عصبی و گوارشی و خون مشکل‌ساز باشد. لذا توصیه اصلی محققات بر مصرف نکردن این نوع محصولات مخصوصا در دوران بارداری و کودکی است
معایب دستمال مرطوب
دستمال‌های مرطوب بر پایه آب و بدون الکل تهیه شده‌اند و برای اینکه دچار آلودگی‌های میکروبی نشوند، نگهدارنده‌هایی دارند که معروف‌ترین آنها فنوکسی‌اتانول است. این ماده شیمیایی خاصیت ضدمیکروبی دارد و از رشد باکتری‌ها پیشگیری می‌کند.


برخی از انواع دستمال‌های مرطوب بهداشتی از 60 درصد پلی‌استر (مواد شیمیایی) و 40 درصد سلولز تهیه شده‌اند.


متخصصان توصیه می‌کنند از انواع صددرصد سلولزی استفاده کنید، زیرا پلی‌استر، چهار برابر سلولز دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند که برای محیط‌زیست مضر است. در ضمن به نوع نگهدارنده استفاده‌شده نیز باید توجه داشته باشید.


تاکنون تحقیقات بسیاری در رابطه با فنوکسی‌اتانول انجام شده است. گرچه این ماده از سال 2005 از سوی مقامات بهداشتی اروپایی مجوز استفاده گرفته است، اما به اثبات رسیده که برای کبد مضر است و می‌تواند برای سیستم عصبی و سیستم گوارشی و خون مشکل‌ساز باشد؛ به‌عنوان مثال این ماده و مشتقاتش می‌توانند باعث اختلال در عملکرد غدد درون‌ریز و آلرژی شوند.


حتی در سال 2003 محققان انگلیسی از ارتباط میان مصرف این نگهدارنده و ابتلا به سرطان پستان خبر دادند.


مواد مضر دیگر موجود در دستمال‌های مرطوب فتالات‌ها هستند. فتالات‌ها مولکول‌های شیمیایی‌ای هستند که به‌عنوان تثبیت‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند.


در اروپا تنها یک نوع از فتالات‌ها با عنوان دی‌اتیل فتالات استفاده می‌شود، اما بررسی‌ها نشان داده حتی این نوع از فتالات هم می‌تواند در رشد بیضه و کاهش قدرت باروری موثر باشد و باعث اختلال در میزان هورمون‌های کبدی شود.


تولیدکنندگان می‌گویند از این مواد در میزان استاندارد استفاده می شود تا مسمومیتی ایجاد نکنند، اما هنوز به اثبات نرسیده که آیا دوز پایین این ترکیب‌های شیمیایی می‌تواند بی‌خطر باشد یا نه.


به گفته متخصصان سرطان‌شناسی، همین میزان پایین از مواد سمی می‌تواند مخصوصا در دوران بارداری با تاثیر بر عملکرد غدد درون‌ریز زمینه‌ساز ابتلا به سرطان‌هایی باشد که 40 یا 50 سال بعد نمایان شوند.


به همین دلیل توصیه اصلی بر مصرف نکردن این نوع محصولات مخصوصا در دوران بارداری و کودکی است. متاسفانه آمار نشان می‌دهد طی بیست سال گذشته در اروپا، میزان ابتلای کودکان به سرطان افزایش یافته است.

 

پوشک نوزاد

دستمال مرطوب برای پاک کردن کودک مناسب نیست
آ‍ژانس ملی امنیت دارویی و محصولات بهداشتی فرانسه هشدار داد، ماده شیمیایی فنوکسی اتانول موجود در دستمال های مرطوب، در کودکان زیر سه سال خطر ایجاد مسمومیت را به همراه دارد.


محققان توصیه می‌کنند در تولید دستمال‌های مرطوب مخصوص پاک کردن کودک، نباید از این ماده شیمیایی استفاده شود و باید میزان غلظت این ماده در سایر محصولات بهداشتی ویژه کودکان از یک درصد به 0.4 درصد کاهش یابد.


ماده فنوکسی اتانول قابلیت جذب بالایی دارد و از طریق پوست به بدن کودک نفوذ می‌کند.


اگرچه مصرف کوتاه مدت آن عوارض قابل توجهی ندارد و باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی نیز نمی‌شود، اما مصرف مداوم آن باعث سوزش چشم ها می‌شود.

 

برای پاک کردن آرایش چشم، از دستمال مرطوب استفاده نکنید
امروزه شیر پاک کن فراموش شده و به جای آن خانم ها از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده می کنند.

پاک کردن آرایش با استفاده از دستمال مرطوب شاید راه حل آسانی بنظر آید، اما متاسفانه عواقب منفی در پشت آن نهفته است.


دستمال مرطوب باعث بوجود آمدن آکنه و چین و چروک پوست صورت می شود.


تحقیقات نشان داده اند که دستمال مرطوب، پوست را کاملا تمیز نمی کند و آلودگی روی پوست جمع می شود. علاوه بر آن این مایعی که دستمال را مرطوب می کند، برای پوست ضرر دارد.

اگر برای پاک کردن ادرار و مدفوع کودک زیر سه سال از دستمال مرطوب در ناحیه تناسلی استفاده می‌کنید، بعد از آن با پارچه‌ای نمناک و تمیز محل را پاک کنید
وقتی آرایش چشم را با این دستمال مرطوب تمیز می کنیم، با انجام حرکت ناگهانی و خشن، چین و چروک های ریزی دور چشم ایجاد می شود و چون پوست اطراف چشم نازک است، باعث بوجود آمدن قرمزی چشم ها، تورم و آکنه زیر پوستی می شود.


بهترین راه برای پاک کردن آرایش صورت این است که چند ثانیه صورت را با آب خیس کنید. سپس با آب و صابون بشویید. با این کار به آسانی آرایش صورت پاک می شود.

 

چند توصیه تکمیلی درباره دستمال های مرطوب
1- از دستمال‌های مرطوب تنها در مواقع ضروری استفاده کنید.


2- در صورتی که امکان استفاده از آب و صابون را دارید، از این مواد به جای دستمال‌های مرطوب استفاده کنید.


3- سعی کنید هنگام خرید، انواعی را انتخاب کنید که روی آنها قید شده از نظر آلرژی‌زا بودن کنترل شده‌اند.


4- اگر برای پاک کردن ادرار و مدفوع کودک زیر سه سال از دستمال مرطوب در ناحیه تناسلی استفاده می‌کنید، بعد از آن با پارچه‌ای نمناک و تمیز محل را پاک کنید.


5- از دستمال‌های الکلی بیش از حد استفاده نکنید، زیرا باعث خشکی شدید پوست می‌شوند.

 

دستمال مرطوب

ماده مخدر LSD چیست؟
چندی پیش دکتر مجید ابهری ، آسیب شناس اجتماعی از فروش دستمال‌های مرطوب کننده اعتیادآور در بازار خبر داد و گفت:


«اخیرا با توجه به گسترش مبارزه پلیس مبارزه با مواد مخدر با قاچاقچیان، مافیای مواد مخدر تاکتیک های خود را عوض کرده و اقدام به تولید و عرضه اقلام جدید با تبلیغات کاذب کرده است.


یکی از این اقلام، دستمال کاغذی مرطوب کننده برای رفع خستگی پوست و جوان سازی آن است که توسط فروشندگان زن در اتوبوس ها، مترو و اماکن پر تردد بانوان تبلیغ و عرضه می شود.


این دستمال های مرطوب کننده نه تنها موجب جوان سازی پوست نمی شوند، بلکه با ایجاد اعتیاد به مواد مخدر صنعتی باعث بروز بیماری های متعدد نیز خواهند شد.


این دستمال ها بعد از دو بار استفاده اعتیاد ایجاد می کنند و دارای مواد مخدر «ال اس دی» از مشتقات آمفتامین هستند.»


LSD یک ماده توهم‌زاست که بی‌بو و بی‌رنگ است و به اشکال مختلف مانند قرص‌های نقره‌ای و خاکستری رنگ، پودر سفید‌رنگ، کپسول، ژلاتین و مایع صاف و روشن وجود دارد.


گاهی دیده شده این ماده به‌صورت کاغذهای مربعی‌شکل کوچکی که روی آنها نقش و نگارهای مختلفی کشیده شده، به‌عنوان «کاغذ خشک‌کن» فروخته شده است.


LSD را به شیوه‌های خوراکی، دخانی، استنشاقی و تزریقی مصرف می‌کنند. آثار فوری مصرف آن پس از یک ساعت ظاهر می‌شود و به مدت هشت تا دوازده ساعت باقی‌می‌ماند.

 منبع : تبیان 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

JAM Empire Trading (JET) is an Iran polymer Manufacturer, Iran polymer supplier and Iran polymer exporter which is able to supply all grades of polymers. 

For instance, JAM Empire Trading (JET) is a brilliant Iran Polypropylene PP ManufacturerIran Polypropylene PP Supplier and Iran Polypropylene PP Exporter. Having a plethora of applications in several industries, Polypropylene is a very highdemanding product. What’s more, JAM Empire Trading (JET) is also a prominent Iran Polypropylene PP Random Copolymers Manufacturer, Iran Polypropylene PP Random Copolymers Supplier and Iran Polypropylene PP Random Copolymers Exporter.

Moreover, JAM Empire Trading (JET) is also a great Iran Polyethylene PE ManufacturerIran Polyethylene PE Supplier and Iran Polyethylene PE Exporter.Numerous grades of Polyethylene are used in several industries and it makes PE a strategic commodity.  As it is mentioned here, JAM Empire Trading (JET) can supply all grades of Polyethylene. So it is not wrong if it is mentioned that JAM Empire Trading (JET) is an Iran LDPE ManufacturerIran LDPE Supplier, Iran LDPE ExporterIran LLDPE ManufacturerIran LLDPE SupplierIran LLDPE ExporterIran HDPE Manufacturer, Iran HDPE Supplier, Iran HDPE Exporter, Iran Raffia Manufacturer, Iran Raffia Supplier, Iran Raffia Exporter, Iran Film Manufacturer, Iran Film Supplier, Iran Film Exporter   Iran Homopolymer Manufacturer, Iran Homopolymer Supplier, Iran Homopolymer Exporter and so on. 

Apart from abovementioned products, JAM Empire Trading (JET) is an outstanding Iran Polystyrene PS Manufacturer, Iran Polystyrene PS Supplier and Iran Polystyrene PS Exporter. Some of the Iranian petrochemical complexes have succeeded in producing all grades of Polystyrene in spite of needed state-of-theart technologies. JAM Empire Trading (JET) is honorably able to supply all grades of Polystyrene for eager applicants. 

Several massive projects need to be supported by different grades of Polyvinyl Chloride PVC. JAM Empire Trading (JET) is a reliable Iran Polyvinyl Chloride PVC Manufacturer, Iran Polyvinyl Chloride PVC Supplier and Iran PVC Polyvinyl Chloride Exporter. Having such great source could be reassuring for those companies which are supporting huge projects. 

 

Polyethylene Terephthalate PET is another high-demanding product mostly used in bottle production. JAM Empire Trading (JET) as an Iran Polyethylene Terephthalate PET Manufacturer, Iran Polyethylene Terephthalate PET Supplier and Iran Polyethylene Terephthalate PET Exporter is able to supply this product for the respected customers.

Agriculture and some other industries need huge amounts of Urea and Urea Formaldehyde. JAM Empire Trading (JET) as a reliable Iran Urea Manufacturer, Iran Urea Supplier, Iran urea Exporter, Iran Fertilizer Manufacturer, Iran Fertilizer Supplier, Iran Fertilizer Exporter, Iran Urea Formaldehyde Manufacturer, Iran Urea Formaldehyde Supplier and Iran Urea Formaldehyde Exporter, is able to supply these products in any amount for the respected applicants.

JAM Empire Trading (JET) is also a great Iran Crystal Melamine Manufacturer, Iran Crystal Melamine Supplier and Iran Crystal Melamine Exporter. So all the grades of this product are available to be exported.

There are several well-equipped and outstanding petrochemical complexes in Iran which JAM Empire Trading (JET) has got great business relationship with all of them. JAM Empire Trading (JET) has got sale agency from some of mentioned petrochemical complexes. Some of the best ones are listed below:

Jam Petrochemical Company, Amir Kabir Petrochemical Company, Shazand Petrochemical Company, Marun petrochemical Company, REGAL Petrochemical Company, Polynar Petrochemical Company, Tondgooyan Petrochemical Company, Tabriz Petrochemical Company, Kermanshah petrochemical Company, Khorasan Petrochemical Company, Asaluyeh Petrochemical Company, Arvand Petrochemical Company, Snowaeps Petrochemical Company, Persian Gulf Petrochemical Company, Mehr PetrochemicalCompany and Arya Sasol Petrochemical Company

Source: jetpolymerco.com



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

Royal-jelly.jpg

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین ، یکی از محصولات مهم و با ارزش زنبور عسل است و به وسیله ی غدد مغذی زنبوران کارگر در روز های اولیه ی زندگی ترشح می شود ، بدین ترتیب که زنبوران عسل کارگر بین سن پنج تا دوازده روزگی می توانند ژل رویال ترشح کنند .

ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین

ژل رویال ماده اولیه برای تغذیه ی تخم و نوزاد و همینطور اصلی ترین ماده ی غذایی برای ملکه می باشد . لاروی که از این ماده ی غذایی تغذیه می کند در عرض پنج روز وزن اولیه اش 1250 بار افزایش می یابد و این میزان رشد بسیار قابل توجه می باشد . با ادامه ی تغذیه از این ژل از زنبور عادی به ملکه تبدیل می شود . این ماده به اکسیر جوانی معروف است و که ماده ای بسیار مقوی و انرژی زا و پر پروتئین است .

معمولا لارو ها در سه روز اول زندگی از این ماده تغذیه می کنند ، اما این برنامه ی غذایی از روز چهارم عوض می شود و به مخلوطی از عسل و گرده ارتقا می یابد اما ملکه تا آخر عمر از این ژل استفاده می کند . این تفاوت تغذیه در زنبور ملکه و کارگر باعث تفاوت های بارزی در آن ها می شود . از جمله ؛

ساختمان بدن : زنبور ملکه اندام تناسلی دارد اما زنبور های کارگر اندام هایی مانند کیسه های جمع آوری گرده ، غده های غذایی نوزادان و غدد موم سازی می باشند . 

دوره تکامل : دوره ی شفیرگی زنبور ملکه در 16 روز اتفاق می افتد ولی این مرحله در زنبور کارگر در 21 روز طی می شود . 

طول عمر : زنبور ملکه حداقل تا 5 سال و زنبور کارگر 45 تا 60 روز زندگی می کند . 

ظاهر و رفتار : ملکه می تواند 2000 تخم در روز بگذارد . او با پخش بوی خود در فضای کندو ، زنبوران کارگر را عقیم می کند . از نظر جسمی ملکه بسیار بزرگ تر از زنبور کارگر است .

خصوصیات فیزیکی ژل رویال

ژل رویال یک ماده ی یک نواخت با حالت خمیری و تقریبا مایع است که رنگ آن سفید مایل به زرد یا بژ بوده و بوی تند اسید فنولیک دارد . ژل رویال ترش و تند است ، به همین دلیل بعضی افراد از خوردن آن اجتناب می کنند . چسبندگی آن برحسب مقدار آب موجود و طول عمر آن تغییر می کند و به تدریج چسبناک تر می شود .

برخی ذرات باقی مانده در ژل رویال علامت خالص بودن آن است ، به عنوان مثال می توان به وجود پوست لارو اشاره کرد . تکه های موم نیز کم و بیش وجود دارند ، ولی وجود آن ها بیشتر به روش جمع آوری بستگی دارد .

ترکیبات شیمیایی ژل رویال

ژل رویال تنها منبع طبیعی استیل کولین خالص است و خصوصیات ضد میکروبی این ماده هم باعث می شود برای بدن بسیار مفید باشد . ژل رویال از نسبت های مختلف قند ها ، چربی ها ، پروتئین ها ، پانتوتنیک ، گاماگلبولین ( عامل افزایش مقاومت در مقابل ویروس ها و باکتری ها ) ، اسید نوکلئیک شبیه به DNA و RNA ، کلسترول ، بیوپترین و نئوپترین تشکیل یافته است . این ماده غنی از هورمون هایی با طیف گسترده ای از اثرات سودمند است . همچنین محتوی 15 درصد اسید اسپارتیک بوده که یک ماده ی ضروری برای رشد بافت ها ، عضلات و بازسازی سلول ها می باشد . اسید های آمینه ، شکل دهنده ی عناصر شیمیایی بسیار اساسی برای بدن ما بوده و برای رشد و توانایی مبارزه با عفونت ها و بیماری ها ضروری هستند . در بسیاری از شرایط بدن ما توانایی ساخت اسید های آمینه را نداشته و ما آن ها را از طریق خوردن غذا ها به دست می آوریم . با توجه به اهمیت اسید های آمینه و وجود مقادیر بسیار زیاد آن ها در ژله رویال ، اهمیت این ماده ی غذایی با ارزش برای بدن بیش از پیش آشکار می شود .

تولید و نگهداری ژل رویال

تولید این محصول یک کار تخصصی بوده و نیاز به آموزش حرفه ای دارد . از آنجا که ژل رویال غنی از آنزیم ها و هورمون هاست می بایست از تماس آن با نور و اکسیژن و هوا جلوگیری نمود تا واکنش ندهد . همچنین باید آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کرد .

خواص ژله رویال

برخی خواص ژل رویال مهم این ماده غذایی ارزشمند عبارتند از :

-مصرف ژله رویال در دوران بارداری جهت رشد جسمانی و ذهنی نوزادان بسیار موثر است .

- در درمان نازایی و مشکلات بارداری می توان از ژل رویال به عنوان دارو استفاده کرد . 

-مصرف مرتب ژل رویال در مبتلایان به بیماری صرع ( قش ) موجب کاهش تعداد و شدت حملات و حتی عدم بروز حملات صرع به مدت چند ماه می شود .

-استفاده ی منظم و مستمر ژل رویال برای مبتلایان به دیابت ، علاوه بر کاهش قند خون به دلیل اثرات شبه انسولین آن ، بر کبد نیز اثرات مثبتی خواهد گذاشت .

- از آن جا که ژل رویال منبعی غنی از استیل کولین و فسفولیپید به شمار می رود ، در درمان بیماری های عصبی نظیر آلزایمر ، ام.اس ، فراموشی و پارکینسون نقش بسزایی را ایفا می کند . ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر فراوانی از هورمون های طبیعی ، مواد معدنی ، ویتامین های ب کمپلکس ، اسید فولیک و بعضی اسید های چرب علاوه بر اثرات مثبت بروی مغز و سیستم عصبی در کاهش درد های میگرن ، درمان افسردگی ، کاهش استرس و بی خوابی های شبانه و همچنین باعث بهبود ضعف اعصاب ، اختلالات روانی ، هیجان زیاد و جلوگیری از اثرات سو روانپزشکی می شود .

- ژل رویال در مقابله با سرطان ، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و همچنین مانع از تشکیل و پیشروی تومور می شود . طی آزمایش های متوالی ثابت شده است که ژل رویال در بیماران تحت شیمی درمانی اثرات مفیدی از جمله حفاظت از کبد و کلیه ها دارد .

- طبق نتایج حاصل از آزمایش هایی که در کشور بلغارستان بروی 125 نفر انجام شد ، مصرف ژل رویال برای بیماران مبتلا به آرتروز به طرز چشمگیری بهبود دهنده بوده است . همچنین در درمان و پیشگیری از روماتیسم و تنگی نفس اثرات مفیدی داشته است و خواص عسل در کنار این ماده استثنائی هیچ است .

- ژل رویال به دلیل داشتن مقادیر زیادی استیل کولین با کاستن رسوب کلسترول در دیواره ی رگ ها ، مانع از سخت شدن دیواره ی رگ ها و سکته می شود .

-ژل رویال به دلیل کلاژن بسیاری که دارد موجب باعث استحکام پوست می شود و به همین سبب در قاره های اروپا ، آمریکا ، استرالیا و آفریقا بیشترین استفاده از ژل رویال در لوازم آرایشی و دارو های پوستی است و خاصیت ترمیم کنندگی دارد . همچنین در پماد ها و کرم های سوختگی به کار می رود . از آنجا که درصد کمی از ژل رویال در این فراورده ها به کار برده می شود اما احتمال فساد آن وجود دارد به همین سبب این فراورده ها باید در یخچال نگهداری شوند . 

- انرژی زا ی عالی برای ورزشکاران یا افرادی که کار زیادی انجام می دهند

-کاهش مشکلات دوران یائسگی برای بانوان

- عملکرد شبه تستوسترون و جبران کمبود ترشح آن در آقایان

-حفظ تعادل هورمونی بدن

-افزایش نیروی جنسی

-تنظیم فعالیت غده تیروئید

میزان استفاده از ژل رویال

مصرف این ماده بهتر است بر حسب وزن انسان باشد ، به طوری که مقدار یک میلی گرم ژل رویال خالص برای یک کیلو گرم وزن در هر وعده توصیه شده است . می توان ژل رویال را زیر زبان گذاشت تا به سرعت توسط مخاط های زیر زبانی جذب شده و و بدون گذاشتن از روده وارد خون می شود . 

کودکان بالای یک سال مقدار 20 تا 30 میلی گرم به صورت خالص زیر زبانی ، مخلوط با عسل یا آب عسل و یا مخلوط با آب میوه می توانند مصرف کنند .

بزرگسالان بسته به وزن می توانند بین 50 تا 100 میلی گرم ژل رویال در سه وعده و قبل از وعده های غذایی مصرف کنند .

روش های مصرف ژل رویال

-مخلوط ژل رویال و عسل طبیعی: مخلوط آن یک الی یک و نیم ساعت قابل نگهداری است . می توانید هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از این مخلوط را زیر زبان قرار دهید . 

-مخلوط ژل رویال با ماست 

-کپسول و امپول : عرضه ژل رویال به شکل کپسول و یا آمپول های خوراکی در بازار های اروپایی و آمریکا متداول است . ولی در ایران فقط به شکل مخلوط با عسل یا خالص عرضه می شود .

-ژل رویال در برخی کرم ها و ماسک های پوستی

 برای اطلاع از قیمت عسل ، قیمت ژل رویال و خرید این محصولات میتوانید به سایت عسل آراماس مراجعه کنید.

 

 منبع : وب سایت عسل آراماس 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 فروردين 1398 | نظرات ()